Laajenna päävalikko
Toimitusehdot

Tänään on: 03.12.2024 16:34
Julkaistu: 19.10.2024 | Päivitetty: 21.10.2024

Toimitusehdot

Valokammin yleiset toimitusehdot.

Valokammin verkkokaupan toimitusehdot

Yleistä

Valokammin verkkokaupassa noudatetaan kuluttajasuojalain 6. luvun etäkauppalakia.

Kaikki hinnat ovat euroissa (€) ja sisältävät arvonlisäveron (25,5 %), maksuvaluuttana vain euro.

Sekä tuotehintoja että toimitus- ja asennushintoja päivitetään säännöllisin väliajoin verkkokaupassamme. Varaamme oikeuden myös teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen korjauksiin ja tarkistuksiin.

Kunkin tuotteen toimituskulut ovat nähtävissä tuotetiedoissa. Jos tuotteella on muusta tuoteryhmästä poikkeavat toimituskulut tai –tavat, lopulliset toimituskulut määräytyvät ostoskorissa.

Varaamme oikeuden toimittaa tarjoustuotteita 1 kpl/asiakas. Varaamme myös oikeuden olla toimittamatta tilausta, mikäli tuotetiedoissa on ollut hintavirhe (esim. tuotteella ei ole hintaa lainkaan), tai jos tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla (tilanteita aiheutuu satunnaisesti hakukoneiden säilöessä vanhoja tuotetietoja muistiinsa). Halutessanne lisätietoja verkkokauppamme toimitusehdoista, voitte vapaasti olla yhteydessä meihin.

Varaamme oikeuden olla toimittamatta tuotteita jälleenmyyjille.

Toimitusaika

Tilauksen normaali toimitusaika on yleensä 2-11 vuorokautta. Lähetämme useimmat tuotteet heti tilauksen saatuamme, jolloin ne ovat perillä toimitusosoitteessa 2-9 vuorokauden kuluttua tilauksesta. Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut varastostamme, kestää toimitus normaalisti 7-14 vuorokautta. Mikäli tilattua tuotetta ei ole enää saatavilla, ilmoitamme siitä sähköpostilla tai puhelimitse.

Nouto myymälästä on yleensä mahdollinen kolmen tai neljän arkipäivän kuluttua tilauksesta.

Toimitustavat

Toimitamme tilaukset ennakkomaksulla, tai Paypal -verkkomaksulla. Tilatut tuotteet toimitetaan verkkokaupassa voimassa oleviin maihin. Tilatut tuotteet voi niin halutessaan myös noutaa Valokammin myymälästä, noudosta ei peritä kuluja.

1) Ennakkomaksu

Toimitukset ennakkomaksulla. Tilaus toimitetaan kun maksu on kirjautunut tilille, poislukien ennakkovaraukset.

Ennakkovarauksissa tilaus toimitetaan maksun suorittaneille 2-4 työpäivän sisällä tuotteiden saavuttua.

2) Paypal verkkomaksu

Toimitukset Paypal verkkomaksulla. Tilaus toimitetaan kun maksu on kirjautunut tilille, poislukien ennakkovaraukset.

Ennakkovarauksissa tilaus toimitetaan maksun suorittaneille 2-4 työpäivän sisällä tuotteiden saavuttua.

3) Nouto Valokammin myymälästä

Kotiinkuljetuksen vaihtoehtona on mahdollista valita maksettujen tuotteiden nouto Valokammin myymälästä. Tilaus on normaalisti noudettavissa myymälästä kolmen tai neljän arkipäivän kuluttua tilauksesta. Noutoa varten on tulostettava mukaan verkkokaupasta saatu tilausvahvistus ja oltava valmius henkilöllisyyden todentamiseen virallisella asiakirjalla, kuten ajokortilla tai passilla. Noudettava tuote säilytetään myymälässä varattuna 14 vrk ilmoituksesta, ellei toisin ole sovittu. Noutamatta jääneet tuotteet vapautuvat myyntiin.

Nouto on maksuton.

Toimitushinnat

Valokammin verkkokaupan toimitushinnat riippuvat tuoteryhmästä (koko, paino) ja valitusta toimitustavasta (ks. vaihtoehdot edellä). Nouto myymälästä on maksuton, ellei toisin ole ilmoitettu. Postin kuljetuspalvelun toimitushinta yksittäiselle tuotteelle vaihtelee tyypillisesti 5 ja 60 euron välillä. Lopullinen toimitushinta määräytyy ostoskorissa.

Verkkokauppaostojen palautukset

Valokuva- ja painotuotteet

Johtuen laitteiden ja näyttöjen eroavaisuuksista Valokammin verkkokaupasta ostetuilla valokuva-ja painotuotteilla ei ole palautusoikeutta jos reklamaatio koskee kuvien värejä tai valoisuutta.

Valokammin tuotantojärjestelmä on värihallittu, kuvat vastaavat tuotantomenetelmien rajoissa valokuvaajan näkemystä kuvistaan.

Valokammin verkkokaupasta ostetut tuotteet (myös myymälästä verkkokaupan tilausvahvistuksella noudetut)

Valokammin verkkokaupan asiakkaan on mahdollista kuluttajasuojalain 6. luvun etäkauppalain puitteissa palauttaa verkkokaupasta hankkimansa käyttämätön tuote 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun on ottanut tuotteen vastaan tai noutanut sen postista.

Jos tuote voidaan palauttaa tavanomaisesti postitse, lähtökohtaisesti Valokammin verkkokauppa ei vastaa palautuskuluista tuotteiden palautuksissa.

Palautusasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä soittamalla puh. 045 136 2120 tai sähköpostitse maili@valokammi.fi.

Asiakaspalautusosoite on

Valokammi Oy
Jaakonkatu 5
98100 Kemijärvi

On viisasta säästää asiakaspalautuksen lähetyskuitti, koska lähettäjä eli asiakas vastaa palautuslähetyksestä.

Käsittelyn helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi palautettavan tuotteen ohessa on oltava alkuperäinen ostokuitti ja yhteystiedot (asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero ja mahdollinen sähköpostiosoite). Takaisinmaksu suoritetaan ostossa käytetylle alkuperäiselle luotto- tai pankkitilille. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. On suotavaa, ettei osoitetarroja tai vastaavia kiinnitetä suoraan myyntipakkaukseen. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa.

Suoraan Valokammin myymälästä ostetut tuotteet

Valokammin verkkokaupan palautusehdot eivät koske normaalia myymälämyyntiä. Valokammin myymälästä ostettujen tuotteiden kaupanpurkuehdoista tulee sopia aina myyjän kanssa.

Takuut ja huoltokäytännöt

Kaikilla Valokammin verkkokaupassa myynnissä olevilla tuotteilla on valmistajan tai virallisen maahantuojan myöntämä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteesta riippuen yleisesti 1-3 vuoden välillä. Tuotekohtaiset takuutiedot selviävät tuotetiedoista. Takuun todentamiseksi on säilytettävä alkuperäinen kuitti tai sen kopio.

Jos tuotteen epäillään olevan rikki tai muutoin puutteellinen, mutta siitä ei ole täyttä varmuutta, pyydämme ottamaan yhteyttä puhelimella tai sähköpostilla lisäohjeiden saamiseksi.

Jos tuotteessa on selvä takuunalainen virhe, suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä tuotteen valmistajaan tai sen maahantuojaan Suomessa huoltopaikan ja –käytännön selvittämiseksi. Useimmissa tapauksissa suora kontaktointi tavarantoimittajaan antaa nopeimman vastauksen huolto- ja takuukysymyksiin.

Riitatilanteet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).

Ajankohtaista

Ylös